Forum >> 159
Piritu - 1.000.00008-03-2014 20:01:50 // 49782
"mert az lesz jobb" = mert az sem lesz jobb
Piritu - 1.000.00008-03-2014 20:01:00 // 49781
Van egy német cég, amelyik minden nyitott kocsihoz gyárt tetőt. Az Alfs árlistájuk itt van: klatty
Van olcsóbb megoldás is. Maga az ablak pár csavar és cipzár tartja a helyén. Ha sikerült kiszedni már csak egy ponyvást kell találni, aki a kamionok átlátszó ponyváját bevarrja a régi helyére. Nekem is ilyen van már pár éve.
Használtat szerintem nem célszerű venni, mert az lesz jobb. Idővel elöregszik az anyaga.
Van olcsóbb megoldás is. Maga az ablak pár csavar és cipzár tartja a helyén. Ha sikerült kiszedni már csak egy ponyvást kell találni, aki a kamionok átlátszó ponyváját bevarrja a régi helyére. Nekem is ilyen van már pár éve.
Használtat szerintem nem célszerű venni, mert az lesz jobb. Idővel elöregszik az anyaga.
afla15908-03-2014 19:39:27 // 49780
Cartársak!
Ismét a segítségeteket kérném,viszont most nem magamnak. A keresztlányom barátjának van egy spidere vászontetős kabrió, de egy kedves ismeretlen k@cs@g a hátső "ablakot" plexit tönkretette. Egyenlőre sehol nem talál sem újat sem használtat. Kérlek benneteket segítsetek valami forrást találni, hogy egy "lkezdő" kolléga örömét lelhesse a gépezetbe. 2002-es 2000-es benzines.
Köszi a segítségeteket.
Ismét a segítségeteket kérném,viszont most nem magamnak. A keresztlányom barátjának van egy spidere vászontetős kabrió, de egy kedves ismeretlen k@cs@g a hátső "ablakot" plexit tönkretette. Egyenlőre sehol nem talál sem újat sem használtat. Kérlek benneteket segítsetek valami forrást találni, hogy egy "lkezdő" kolléga örömét lelhesse a gépezetbe. 2002-es 2000-es benzines.
Köszi a segítségeteket.
Dömpi (il dottore)08-03-2014 19:32:42 // 49779
Ildiko08-03-2014 19:27:32 // 49778
Nagyon szép lett, minden apró icipici karcocska is eltűnt. :)
Lesz még hideg? Téli gumit le lehet már cserélni vagy még várjak?
Lesz még hideg? Téli gumit le lehet már cserélni vagy még várjak?
Piritu - 1.000.00008-03-2014 19:14:12 // 49777
Még nincs, holnap indul a projekt -)
Dömpi (il dottore)08-03-2014 19:09:26 // 49776
Most én is inkább Petivel értenék egyet.
Mikor nézegettem, hogy a 19"-os felnire mit vehetek a gyári méreten (235/40) kívül, én mindig a 215/55 R16-ot vettem alapméretnek, és ahhoz néztem.
Szerintem a 205/55 16 egy totál "low cost" megoldás azok számára, akik nem tudják megfizetni azt a gumit, ami tényleg a 159-re való.
Én a téli 215/55 16-tal is alacsonynak tartom a kocsit, a 205-öst el sem tudnám képzelni alatta. VIRSLI-gumi
Egy ilyen autó alá nyáriban szerintem az alap a 225!!!
Mellesleg kétlem, hogy az "alapfelszereltségből" adtak volna el legtöbbet kerékméret szempontjából.
Szerintem legtöbbet 215/55 R16-ból és 225/50 R17-ből adtak el.
Mikor nézegettem, hogy a 19"-os felnire mit vehetek a gyári méreten (235/40) kívül, én mindig a 215/55 R16-ot vettem alapméretnek, és ahhoz néztem.
Szerintem a 205/55 16 egy totál "low cost" megoldás azok számára, akik nem tudják megfizetni azt a gumit, ami tényleg a 159-re való.
Én a téli 215/55 16-tal is alacsonynak tartom a kocsit, a 205-öst el sem tudnám képzelni alatta. VIRSLI-gumi
Egy ilyen autó alá nyáriban szerintem az alap a 225!!!
Mellesleg kétlem, hogy az "alapfelszereltségből" adtak volna el legtöbbet kerékméret szempontjából.
Szerintem legtöbbet 215/55 R16-ból és 225/50 R17-ből adtak el.
Alfonis08-03-2014 19:09:09 // 49775
nekem is csereérett. párezer km és aktuális. milyen tárcsa fékbetét kombináció a jó? nemrég volt téma de nem jegyzeteltem :D de asszem fordulok szakértőnkhöz Erhardhoz! :P
Dömpi (il dottore)08-03-2014 18:53:13 // 49774
Megint kezdi!!!
Az van, hogy ismét produkálta az Arkangyal azt a jelenséget, amit a váltóolajcsere óta nem. Azt hittem meg is szűnt.
A jelenség, hogy 2-ből felváltok 3-ba. Mikor felengedem a lábam a kuplungról és párhuzamosan kezdem nyomni a gázt, akkor nyekken egyet. Ha ilyenkor a forgalmi helyzet miatt nem tudok tovább gyorsítani 3-ban, majd váltani fel 4-be, hanem visszább kell engednem a gázt még 3-ban (lassítok, kisebb erővel nyomom), akkor hirtelen olyan hangot ad, mint mikor az ember 1x megköszörüli a torkát és ránt is egyet. Rendszerint alig érezhető, de ma elég nagyot rántott.
Mitől van ez?
Valamit én bénáznék a kuplungkezelés során? Csak mert akárki próbálta a vasam (szerelőm, droberto, Pityukoma) senkinek nem sikerült előhoznia ezt az effektust.
Az van, hogy ismét produkálta az Arkangyal azt a jelenséget, amit a váltóolajcsere óta nem. Azt hittem meg is szűnt.
A jelenség, hogy 2-ből felváltok 3-ba. Mikor felengedem a lábam a kuplungról és párhuzamosan kezdem nyomni a gázt, akkor nyekken egyet. Ha ilyenkor a forgalmi helyzet miatt nem tudok tovább gyorsítani 3-ban, majd váltani fel 4-be, hanem visszább kell engednem a gázt még 3-ban (lassítok, kisebb erővel nyomom), akkor hirtelen olyan hangot ad, mint mikor az ember 1x megköszörüli a torkát és ránt is egyet. Rendszerint alig érezhető, de ma elég nagyot rántott.
Mitől van ez?
Valamit én bénáznék a kuplungkezelés során? Csak mert akárki próbálta a vasam (szerelőm, droberto, Pityukoma) senkinek nem sikerült előhoznia ezt az effektust.
mizooo08-03-2014 18:38:56 // 49773
Amúgy ahogy raktam fel a kerekeket, megnéztem jobban az első féket, 3-3 mm es betétek, rommá kopott tárcsa, ezt cserélni kell. Lesikáltam a féknyerget is. Jól látom, hogy 4 dugattyús Brembo fék van elöl? A héten a cimborám is megvizsgálta és szólt, ha látok ilyet eladót szóljak neki mert kellene a WRX-re :)
Zsolt15508-03-2014 18:26:30 // 49772
Gratula! Szépen megjavították a sérülést? :-))
Ricsi 14708-03-2014 18:25:14 // 49771
Ezt megcsináltuk, hogy felcseréltük őket. Mondta is a szerelő, hogy ha marad a hiba a jó injektornál is akkor szerkezeti gond lesz, de hát nem maradt...! Azt is mondta, hogy nem az a gáz, hogy kormos hanem, hogy szemcsés korom lerakodás volt rajta, ami szerinte nem jó...!
mizooo08-03-2014 18:22:00 // 49770
Urak fent van a nyári pacsker szett. A téli, letakarítva elcsomagolva. Én ugyan nem koptatom a télieket, egy nyár alatt simán elhasználnám őket :D
mzo08-03-2014 17:59:06 // 49769
A nagy korrekicós érték nem feltétlenül injektor hiba. Ugyanis a korrekciós érték, inkább motor egyenletes alapjáratáért felel. Lehet követni kellene Novoth Tibi útmutatását és felcserélni a egy rossz korrekciós értékkel rendelkező csúcsot egy jó értéket produkálóval, és ha a jó értéket produkáló hirtelen rossz értéket kezd el nyomi a rossz helyén akkor nem a csúccsal van a baj. Akkor ez csak az okozata valami másnak problémának.
Itt egy jó cikk ezzel kapcsolatban
Itt egy jó cikk ezzel kapcsolatban
Ricsi 14708-03-2014 17:34:35 // 49768
Hat sajnos nem oldotta meg, dadogas viszont elmult...! 5-bol kettonel van nagyobb elteres tehat olyan 2 es 4 kozott ugral, nem 0,2 hanem inkabb 4,2... :S az egyiknel 1,5 kornyeke es ketto van amelyikek max 0,8 ig ugranak fel...!
Alfa GT-Csaba08-03-2014 17:33:11 // 49767
Nekem is többet mutat a porlasztó értékem még sem remeg soha!Amúgy meg prsze hogy kormos ,az lenne az érdekes ha nem lenne az!
Ricsi 14708-03-2014 17:28:51 // 49766
De akkor miert mult volna el az injektorok megpucolasa utan?? Alapjaraton remeg. Ha elindulok akkor mar nem erezni semmit...!
Csabi08-03-2014 17:27:31 // 49765
Ha ez számít, nekem +-0,2 között vannak az értékek, és szoftverfrissítés előtt ugyanúgy megvolt az egyenetlen alapjárat....tudom Neked megtörtént a szoftverfrissítés és nem oldotta meg a problémát...
Alfa GT-Csaba08-03-2014 17:19:25 // 49764
Nem lehet hogy a kettőstömegüd remeg?
Ricsi 14708-03-2014 17:13:37 // 49763
Voltam ma szerelonel, az EGR-t akartuk lefalazni mert eloszor arra gyanakodott a szerelo telefonos beszelgetes alapjan... Aztan most mikor beult elinditotta mondta h nem EGR lesz, radugta a gepet megneztuk az injektor ertekeket es olyan 2.1 es 4,2-es ertekeket mutatott a gep... Kivette a legrosszabbakat "szep" kormosak voltak letorolte oket vissza rakta, es akkor 1-2 percig jo ertekeket mutatott, hangja is szebb lett alapjaraton meg a remeges is elmult, aztan nyomtunk egy padlogazt es kezdtek romlani az ertekek, azzal egyutt jott vissza a remeges is...!
direttore08-03-2014 16:43:52 // 49762
Maseratit nyúlták le :)
'''''08-03-2014 15:33:00 // 49760
Ez most miből derült ki?
Ildiko08-03-2014 15:02:19 // 49759
Túl vagyok a nagytakarításon, most fejeztem be. :) Kívül-belül csillog-villog a vasam! :)
Ricsi 14708-03-2014 15:00:56 // 49758
Uraim! Az injektorjaim sz*rtak be, az miatt van az indulasi hiba is, meg a remeges is :(! Kezdodhet a hercehurca...!
Shadin08-03-2014 14:56:45 // 49757
A lenez felni 5,5" széles, az alu pedig 7"
Shadin08-03-2014 14:55:53 // 49756
Ez az FL előtti 2007-es lista:

Ez pedig egy FL utáni 2010-es:

Alufelnivel a legkisebb szerelt méret a 215/55R16, lemezfelnivel pedig a 205/55R16.
Azt nem tudom, hogy a magyar homologizáció hogy szól, de az itt látható gumi "váltóméretek" használhatók, mégha azok nem is valós váltóméretek (szerintem :-))

Ez pedig egy FL utáni 2010-es:

Alufelnivel a legkisebb szerelt méret a 215/55R16, lemezfelnivel pedig a 205/55R16.
Azt nem tudom, hogy a magyar homologizáció hogy szól, de az itt látható gumi "váltóméretek" használhatók, mégha azok nem is valós váltóméretek (szerintem :-))
Shadin08-03-2014 14:41:32 // 49755
Ez nem lehet a 1205 következménye? Eldugult dpf és utóbefecskendezés kiválthatta?
Shadin08-03-2014 14:37:14 // 49754
GTPeti08-03-2014 13:58:43 // 49753
Mondja valaki, hogy nem vagy ortodox Alfás... Hiszen még ezt a bűnödet is meggyóntad a virtuális templomban. :)))
Pityukoma08-03-2014 13:55:23 // 49751
Kollégám meglátta hogy alámentem a kocsi alá. Persze azonnal beszólt: na mi van megadta magát az olasz technika, vettél volna németet....
Én mondtam neki hogy nézd mi van erre a kis csőre írva: made in germany:-D
Persze blöfföltem, mert DAYCO van ráírva. (Nem tudom hogy azt hol gyártják) De ezzel azonnal elhalgattatam :-D
Úgy gondoltam egy kis csalafintaság még belefér hogy védjem szeretett márkánk becsületét, mert tönkre ment benne egy 200ft-os alkatrész:-)
Én mondtam neki hogy nézd mi van erre a kis csőre írva: made in germany:-D
Persze blöfföltem, mert DAYCO van ráírva. (Nem tudom hogy azt hol gyártják) De ezzel azonnal elhalgattatam :-D
Úgy gondoltam egy kis csalafintaság még belefér hogy védjem szeretett márkánk becsületét, mert tönkre ment benne egy 200ft-os alkatrész:-)
Grando08-03-2014 13:44:01 // 49750
Én sem. Persze jó lenne. De miből következtettél erre? :)
GTPeti08-03-2014 13:35:49 // 49748
Ezesetben viszont igen jól tud titkot tartani. Sajnos. B)
droberto08-03-2014 13:34:24 // 49747
Nem tudtam, hogy te a gyár képviselője vagy. :)
GTPeti08-03-2014 13:26:48 // 49746
"- Az alapméret, az amiből a legtöbbet gyártottak, az "alapmotoros" kivitelhez szerelt. Ez a 159 esetében a 205/55 R16 méret."
1. Szerintem nincs ilyen összefüggés az alapmotor és az "alapméret" között.
2. Az alapméret (vagy nevezzük, ahogy akarjuk) az, amihez a futóművet tervezték. Nyílvánvaló, hogy ezt 100%-osan csak egy mérnök tudná megmondani. Következtetni azonban lehet... Ha gazdasági okokból még egy méretet hozzátesznek a listához, az egy dolog. Én így látom. A többit már elmondtam. :)
1. Szerintem nincs ilyen összefüggés az alapmotor és az "alapméret" között.
2. Az alapméret (vagy nevezzük, ahogy akarjuk) az, amihez a futóművet tervezték. Nyílvánvaló, hogy ezt 100%-osan csak egy mérnök tudná megmondani. Következtetni azonban lehet... Ha gazdasági okokból még egy méretet hozzátesznek a listához, az egy dolog. Én így látom. A többit már elmondtam. :)
droberto08-03-2014 13:23:42 // 49745
Lásd előző hsz.-omat.
Illetve azt, hogy amikor a téli 205/55 R16-ot vettem 2,5 éve, görcsösen ragaszkodtam a váltómérethez. A mostani "eszemmel" biztos én is a 215/55 R16-ot venném.
Illetve azt, hogy amikor a téli 205/55 R16-ot vettem 2,5 éve, görcsösen ragaszkodtam a váltómérethez. A mostani "eszemmel" biztos én is a 215/55 R16-ot venném.
csocsi08-03-2014 13:10:38 // 49744
A 225/50/17 hez nekem a gumis a 205/60/16-ot ajánlotta a 205/55/16 helyett.
Egymás mellé tette a gumikat és elég meggyőző volt a dolog.
Egymás mellé tette a gumikat és elég meggyőző volt a dolog.
GTPeti08-03-2014 13:06:33 // 49743
"Nem csak a manuálban van, hanem 10-ből 7 159-en."
Lehet, hogy 10-ből 7 (felületes - bocs az őszinteségért) tulajnak nem tűnik fel, hogy valami nem stimmel, attól még ránézésre is látszik, hogy az nem oda való. Egyebet nem tudok hozzáfűzni részemről.
Lehet, hogy 10-ből 7 (felületes - bocs az őszinteségért) tulajnak nem tűnik fel, hogy valami nem stimmel, attól még ránézésre is látszik, hogy az nem oda való. Egyebet nem tudok hozzáfűzni részemről.
Grando08-03-2014 13:04:27 // 49742
Akkor az Alfa mérnökei hülyék, és neked van igazad. A tévedés jogát fenntartom. :)
mzo08-03-2014 13:04:19 // 49741
En valamelyi nemet forumban azt olvastam hogy a 225/50R17 az alapmeret. Persze azert mert nemet forum meg abszolut nem biztos hogy jo is vagy hiteles a forras. Es elgondolkodtato, hogy amint irtad is rengeteg 59-est adtak el gyarilag 16-os kerekkel. Egyebkent nem is ismerek mas tipust ahol azonos motorok mellett gyakorlatilag 4 fele meretkategoriaval szereltek az autokat gyarilag. En egyebkent az 59-es alapgumijanak az elejen leirt R17-es meretet tartanam, a 16-os mar nagyon hatareset magassagilag.
Sztem
Sztem
droberto08-03-2014 13:03:35 // 49740
Nem csak a manuálban van, hanem 10-ből 7 159-en.
Egyébként abban értettem a Zolival egyet, hogy a kiskerékkel tényleg komfortosabb és kevesebbet kér üzemanyagból.
(a 159 vs. váltóméret dologra pedig csak azért tértem ki, mert eltér a szokásainktól tapasztalatainktól).
A 215/55 R16 pl.: a legjobb kompromisszum. :) És az is gyári. :)))
Egyébként abban értettem a Zolival egyet, hogy a kiskerékkel tényleg komfortosabb és kevesebbet kér üzemanyagból.
(a 159 vs. váltóméret dologra pedig csak azért tértem ki, mert eltér a szokásainktól tapasztalatainktól).
A 215/55 R16 pl.: a legjobb kompromisszum. :) És az is gyári. :)))
GTPeti08-03-2014 12:59:53 // 49739
Robi, te tényleg úgy véled, hogy a 205/55R16 az 159-re való? Most komolyan.
"- Az alapméret, az amiből a legtöbbet gyártottak, az "alapmotoros" kivitelhez szerelt. Ez a 159 esetében a 205/55 R16 méret."
Hoppá, ezek szerint igen. Pedig ez egy hatalmas tévedés. Már csak statisztikailag is. Nézd meg az összes többi jóváhagyott méretet és kiderül.
"- Az alapméret, az amiből a legtöbbet gyártottak, az "alapmotoros" kivitelhez szerelt. Ez a 159 esetében a 205/55 R16 méret."
Hoppá, ezek szerint igen. Pedig ez egy hatalmas tévedés. Már csak statisztikailag is. Nézd meg az összes többi jóváhagyott méretet és kiderül.
Pityukoma08-03-2014 12:59:47 // 49738
Így oldottam meg:




Levágtam a műanyagcső megolvadt részét, egy hosszabb gumicsővel helyettesítettem a gyári csövet.
Majd meglátom mennyire lesz tartós. Ha így nem ok, akkor megveszem a gyári műanyagcsövet és visszarakom a hozzávaló gumit is. Először metrikus bilinccsel akartam felszerelni, de pont nem tudtam feltolni a csövet a helyére. Ezért maradtam az awab bilincsnél.




Levágtam a műanyagcső megolvadt részét, egy hosszabb gumicsővel helyettesítettem a gyári csövet.
Majd meglátom mennyire lesz tartós. Ha így nem ok, akkor megveszem a gyári műanyagcsövet és visszarakom a hozzávaló gumit is. Először metrikus bilinccsel akartam felszerelni, de pont nem tudtam feltolni a csövet a helyére. Ezért maradtam az awab bilincsnél.
droberto08-03-2014 12:54:30 // 49737
A kérdés az, hogy mit nevezünk alapméretnek és mennyi a tűréshatár?
Ha úgy van, ahogy mondod és +-2,5% a tűrés átmérőben, akkor a 19"-es benne van a körben a 16"-os meg nincs.

Az én értelmezésem szerint:
- Az alapméret, az amiből a legtöbbet gyártottak, az "alapmotoros" kivitelhez szerelt. Ez a 159 esetében a 205/55 R16 méret.
- Ami pedig a tűrést illeti, az klasszikus értelemben az +-1%. Manapság ezek az értékek fellazultak kissé. Sok helyen 2,5%-ot mondanak.
A kérdés az az, hogy van-e ennek így egyáltalán értelme. SZVSZ műszaki és biztonsági szempontból a nagyobb kerék sohasem probléma, persze a komfort és az alkatrészek élettartama szempontjából káros. A kisebb méret pedig balesetveszélyes. (Ezért sem hinném, hogy a 17-et vették alapnak.)
A tévedés jogát fenntartom. :)
Ha úgy van, ahogy mondod és +-2,5% a tűrés átmérőben, akkor a 19"-es benne van a körben a 16"-os meg nincs.

Az én értelmezésem szerint:
- Az alapméret, az amiből a legtöbbet gyártottak, az "alapmotoros" kivitelhez szerelt. Ez a 159 esetében a 205/55 R16 méret.
- Ami pedig a tűrést illeti, az klasszikus értelemben az +-1%. Manapság ezek az értékek fellazultak kissé. Sok helyen 2,5%-ot mondanak.
A kérdés az az, hogy van-e ennek így egyáltalán értelme. SZVSZ műszaki és biztonsági szempontból a nagyobb kerék sohasem probléma, persze a komfort és az alkatrészek élettartama szempontjából káros. A kisebb méret pedig balesetveszélyes. (Ezért sem hinném, hogy a 17-et vették alapnak.)
A tévedés jogát fenntartom. :)
GTPeti08-03-2014 12:32:31 // 49736
Robi, attól még, hogy a manuálban fel van tüntetve egy méret, neked még nem kell kikapcsolni a j. ítélőképességed. :) A 4cm, az 4cm... rendkívül sok. Lehet, a 159-re is megfelelő 16-ost abroncsot tenni, de az nem a 205/55R16.
mex8608-03-2014 11:59:27 // 49735
még egy ok hogy kiirassam....
Grando08-03-2014 11:45:10 // 49734
Na de ha teszem azt, a 17 collost vették kiindulási alapnak, akkor az ettől (mint alapmérettől) való eltérés felfelé és lefelé már a tűréshatáron belül van, nem? Legalábbis így logikusabb. Ha nem így lenne, akkor vajon mivel magyarázható, hogy az "alapmérettől" csak felfelé tértek el, lefelé nem? ;)
droberto08-03-2014 11:34:40 // 49733
Peti, a 159-nél a Alfa Romeó b@szott a váltóméretre!
Itt anno kigyűjtöttem a méretsort.
Azt hogy ki mit használ az meg teljesen szubjektív.
Itt anno kigyűjtöttem a méretsort.
Azt hogy ki mit használ az meg teljesen szubjektív.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
405
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?
Members
New members
- ramirez001
- “ Kevin “
- Rókus
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05

