Forum >> 159

GTPeti01-04-2013 13:48:31 // 33655
Papíron is butább az első futóműve, mert csak MacPherson.
'''''01-04-2013 13:47:54 // 33654
Akkor te vagy a fekete bárány az alfáddal a családban? :-)
.......................01-04-2013 13:47:32 // 33653
érdekes ,nekem is az első benyomàsom a 330 d ről az volt ,hogy
Az első futómű egy kaka,alulkormànyzott ,nem precíz
Autópàlyàra ideàlis ,de kanyargózni nem
pettinke01-04-2013 13:26:18 // 33652
4 évig hajtottam az 1.9 16V JTDm-et, után pedig - míg most a 166 meg nem lett - kicsit "kirándultam" a német technika felé.

- BMW 320d (177 ló): nagyon jól húz a motor (kisebb lent a turbólyuk), de valami hiányzik a kocsiból. BMW akarna lenni, de nem lett BMW. a váltó egy tragédia. az első futómű nem jó. utáltam!
- Mondeo 1.8 TDCi (125 ló): olyan 2500-nál rúg egyet, és onnan viszont megint semmi, hiába pörgeted. nagy lapaj dög, amivel utazni lehet, de másra nem jó. közömbös volt.
- Passat 2.0 TD (nem PD, hanem már CR, 140 ló): steril. pörög 5000-ig, de ez is mint a Mondeo: fent nem húz. nagyon kultúrált a hangja, nem érződik dízelnek. a start-stop rendszer biztos segít spórolni, de szerintem dízelbe nem való. a kocsi mint egy lift: beszállsz, az út végén (1000 km) kiszállsz, és közben nem történt semmi. teszi a dolgát. ja, és libeg-lobog az úton, mint valami koporsószállító.

konklúzió: igaz, hogy a 159-nek gyengébb a motorja, mégis, karakterisztikájában nekem az tetszett a legjobban. a 3-as BMW lett volna elvileg papíron a legjobb, de ... gagyi. idegesítő. oda kéne adni a 320d motorját az olaszoknak, hangoljanak rajta, és aztán tegyék be a 159 kasztnijába, és juhúúú! mellesleg a 320d sem szignifikánsan könnyebb a 159-nél.
direttore01-04-2013 13:19:33 // 33651
Köszi, Neked is nagy puszi:)))
Liquid01-04-2013 13:15:08 // 33650
a 60 lovas Panda is eltekeri a 185-ös kereket :))
Csosznorbert01-04-2013 09:49:31 // 33648
Öcsémnek 320D van.... háááááát..... a 17-es 225-ös gumit száraz aszfalton még 2-ben is kirugta maga alól padlón.
Ildiko01-04-2013 09:06:48 // 33647
Itt a Húsvét, jön a nyuszi. Mindenkinek egy nagy puszi! :)
GTPeti01-04-2013 00:08:11 // 33646
Piritu - 1.000.00031-03-2013 23:57:49 // 33645
Áhhhh, most nincs kedvem...
Megyek, elteszem magam holnapra. Jó éjt mindenkinek!
GTPeti31-03-2013 23:46:59 // 33644
Kifejtenéd bővebben? :)))
Piritu - 1.000.00031-03-2013 22:54:48 // 33643
1) fogalmam sincs
2) fogalmam sincs
:-))
Bumper31-03-2013 21:45:08 // 33642
Nekem is volt ilyen, légzsák szalagkábel volt a bűnös.
'''''31-03-2013 21:42:58 // 33641
Ezt a kis,egész halk kattanást én is néha hallom.
Dömpi (il dottore)31-03-2013 21:38:23 // 33640
Két kérdésem lenne a cikk kapcsán:
1) a 159-ben milyen kormánymű rásegítő rendszer van?
2) tekerés közben bizonyos pontokon halkan kattan egyet a kormányom - ilyen mióta megvettem. A kis kattanás olyan, mint mikor a számítógép billentyűzetén leütsz egy billentyűt. Ez normális?
Erhard 242 (Pure Energy)31-03-2013 20:18:14 // 33639
no az első hosszabb utam meg volt a Phedra-val tegnap vegyesben olyan 7.4 a fogyasztása 59 tempóban közúton, 130 felett már elég hangos az 59-hez képest...
nem tudom miért nem ezt a esőérzékelős rendszert kérték ez érdekes módon teljesen jól működik plusz vagy automata üzemmódban dolgozik ha meg én szabályzom a sebességet akkor kikapcsol az automatika ...
a belső visszapillantó ugyan az mint az 59-ben :)
holnap már az 59-cel furikázom :P
Piritu - 1.000.00031-03-2013 17:45:25 // 33638
Egy kis olvasni és nézni való kormány ügyben: Klatty
Külön érdekes, amit a videón mond, hogy ütközésig kitekert kormánnyal hamar haza lehet vágni a szervószivattyút.
Liquid31-03-2013 16:26:20 // 33637
az a tuti
Dömpi (il dottore)31-03-2013 16:06:19 // 33636
Igazából részrehajlás nélkül nem tudok mondani véleményt. Sohasem vezetem 320 d-t (csak egyszer az új 530 d-t), és hát 159 16V-m sem volt még. Ill. egyszer vezettem Pityukomáét néhány km-t.
Igazán nincs összehasonlítási alapom, csak a külső, de az messze az alfa felé billenti mérleget!
Dömpi (il dottore)31-03-2013 16:03:35 // 33635
Céges vas neki...szóval ő könnyen van. Naponta jár le vele Bp. XVIII.ker-ből Ceglédre dolgozni. Tényleg nincs baja a kocsinak, de hát félévente szakszervíz nézi át.
GTPeti31-03-2013 15:07:12 // 33633
ZAP 80Ah by Erhard.
Bumper31-03-2013 14:47:27 // 33632
Olvasd el GTPeti blogját! Hasznos infókat tartalmaz. Az enyém is nemrég kapott újat, 64Ah Exide volt a régi most 74Ah Varta.Teljesen jó!
Shadin31-03-2013 14:47:08 // 33631
1-7 lábakat elégséges összekötni, nekem megy vele minden. Az 1-es láb átkötése a Punto-knál, meg amelyik A3-as kábelt használ (talán Mito is), nem helyes (!):

Nekem ilyen van, és itt volt az ellenállás:

Az átkötés pedig 1-7:

És nem használom más autónál biztos ami biztos
Shadin31-03-2013 14:28:34 // 33630
Ez már újabb modell...
stukker198731-03-2013 14:25:46 // 33629
--írta
stukker198731-03-2013 14:25:19 // 33628
Milyen akksit ajánlotok 159-be?

Mi alapján tudom kiválasztani a megfelelő akkumulátort?



Előző téma:

Egyik ismerősömnek van 320d-je 200k körüli futásteljesítménnyel. Eddig a turbóval voltak legfőképp gondjai.
SAjnos fogyasztásban és erőben is jobban teljesít mint a 1,9 150LE-s 159. Ahogy Piritu is lent agilisabbnak tűnik.
Ami viszont érdekes,hogy a nagyobb havazások idején félve ül autóba,mert hiába a sok elektronika bizony-bizony csúszik elég rendesen a hátsókerekes verda...

Ezt a téli bizonytalanságot egy 530D-s ismerősöm is alátámasztotta.
159 Indigo Gray 2.4 Monster31-03-2013 14:07:32 // 33627
Előző melóhelyemen (Graboplan kft) A céges G astra olyan szinten hulladék volt 100e km nél hogy az hihetetlen. Pedig valós km mindig szakszervíz stb. Ennek ellenére ha valaki ment vele akkor úgy kezdte hogy olajszint ellenőrzés és pár lityi utántőltés :) Az opel szervízben már a végén meg festették az olajat hátha valahol elszökik de semmi csak simán megette :) 1,4 tvinport. A tulaj 20epd Paszat szervízszámlálón még volt kb 6e km de megált a verda mert el fogyott neki az olaj, szervíz azt mondta 1000km/ 7dl fogyasztás az normális. Pff tessék én 15e km alatt 1 l töltöttem utána a picinyemnek azt is azért mert főtengyely szimeringnél csöpögöt (már cserélve)
Piritu - 1.000.00031-03-2013 13:56:13 // 33626
Az eddigi napok a Párduccal a számok tükrében. Klatty
Liquid31-03-2013 13:50:12 // 33625
Ugyanez a szitu nálam is.
Az egyik kolegának Ibizája, van 80e km 6 év, nincs baja, de nem is szabad egy szögegyszerű autónak ennyi idősen, a másiknak G Astra, cserélt már kormányművet, 2x volt leszerelve a hengerfej, másodszor már komolyabb generál történt mert nem ment és zabálta az olajat, azonkívül meg havonta elszaródik rajta valami. A 3. Transporteres, neki csak kipufogó tömítést cseréltek, de neki is csak olyan 130e van benne, a 4. Pólós, (jó régi) az is 1-2e km-enként megkajál egy liter olajat.
Mondjuk Ők normálisak, csak heccből birizgálnak, egyre kevesebbet, és elmondják ha bajuk van az autóval.
Bumper31-03-2013 13:41:27 // 33624
Én ezt hallgatom nap mint nap( még nem láttam, mivan eddig a szerelőnél állt?, szar olasz stb).De nem érdekel. A főnököm 7-esében 2szor cseréltek MOTORT.5000km/5l olaj.Az első 110ezer km-ert bírt, a második 80-nál feladta.Akkor?És 3 éve vette 140ezer euróért.Most szlovákiában hírdetik.Ennyi.Amikor meg a "pasztás" kollégák beszélgetését csípem el ,hogy már megint hengerfejezték a kocsit meg pd elem csere stb.Akkor csak mosolygok, közönség elött meg amúgy csak ők is tankolják :-). Nekem elötte 2es Octaviám volt és semmivel nem költöttem rá kevesebbet mint a 159-re, sőt!
SKrisz31-03-2013 13:30:30 // 33623
Ma reggeli állapot...

Piritu - 1.000.00031-03-2013 13:08:45 // 33622
A német autópályán volt szerencsém párral. Érdekes, hogy 100-ig jobban gyorsul, mint a Párduc. Aztán egyre kevésbé. 160 felett a Párduc egyértelműen jobban megy. 200 körül mind elmaradt, végsebességre egyértelműen jobbnak tűnt a 2,0mjet.
Pityukoma31-03-2013 13:06:14 // 33621
Amikor megkérdezem ma miért hagytad otthon a kocsit, és azt válaszolja hogy ilyen vacak időben inkább kíméli...ha-ha, na akkor van szervizben. Aztán fennhangon emlegeti hogy ő csak tankol bele és más semmi.
Volt kollégám aki őszintén bevallotta hogy a 607hdi-n néha se kép-se hang aztán 2-3 napig minden ok, néha + ki kell vennie az abl.törlő biztiét mert nem lehet kikapcsolni, aztán pedig leesik a szíjtárcsa menet közben. A pohár akkor telt be nála amikor reggel a garázsban járó motorral fogadta az oroszlán :-D pedig higgyem el nem ő hagyta úgy előző este.
Ilyeneket a german imádóktól sohasem fogsz hallani. Még maguk előtt is titkolni akarják. Ők csak azt kérdezik tőlem cinikusan: "na megy még az ALFA?"
Azt hiszem ezt mindnyájan átéljük, mi tudjuk azt amit ők nem :-)
159 Indigo Gray 2.4 Monster31-03-2013 12:20:26 // 33620
A fabados okádék belsőről nem is beszélve :) Motorikussan talán a leg jobb dizele a Bmv nek.
.......................31-03-2013 12:01:42 // 33619
a 320 d kevesebbet eszik,
A Bmw 3 as kaszni sokkal gagyibb ,
A futómú is sokkal igényesebb a 159 ben
Grando31-03-2013 11:09:46 // 33617
A főnökre azért figyelj oda! Enyhén szólva is "nem teljesen őszinte". :DDD
stukker198731-03-2013 11:09:27 // 33616
16V 150LE-s 159-hez képest mit gondolsz a 320d-ről egyébként?
Piritu - 1.000.00031-03-2013 09:35:39 // 33614
Jelentem újra havazik. Vízszintesen :-(
Liquid31-03-2013 09:00:40 // 33613
Ezt szép volt, és igaz!
Dévid31-03-2013 00:43:57 // 33612
Ezt nagyon gyönyörűen megfogalmaztad. Nagyon sokan vagyunk, akik egyetértenek veled. :) Vehettem volna ezen a pénzen én is Impreza STI RA-t, ami egy mocsok jó kocsi, vágyom rá, de nincs olyan lelke, mint a 156-omnak. :)
Dömpi (il dottore)31-03-2013 00:12:55 // 33611
De akkor is!
Ez az egész egy megmagyarázhatatlan dolog az alfád és közted.
Olyan mint mikor megnézed a feleséged, és megállapítod, hogy igen, van nála szebb is, fiatalabb is, dögösebb is, és még talán meg is kaphatnád, de valahogy mégis a szeretett asszony kell, mert megőrülsz a bőre illatától, az egész lényétől, és örülsz, hogy anno őt vezetted az oltárhoz.
Én, mikor beülök a volán mögé, és meglátom azt a néhány apró karcot a kormány multigombjai körül, amiket még az előző tulaj csinált, vagy meglátom a manuális klímát és rágondolok, hogy miért nem néztem anno jobban szét a piacon, vagy belegondolok, hogy miért csak 8V, mikor vehettem volna 16V-t is, néha legörbül a szám széle. Azután nagyot szippantok a kárpit illatából és érzem, hogy átjárja a teljes lényem, elindulunk és menet közben úgy érzem, mintha összenőttem volna az autóval, mintha én lennék Ő és Ő lenne én, és csak élvezzük ahogy az aszfaltcsík elszalad alattunk, és együtt vesszük át az út összes kanyarulatának ívét, már nem gondolok ezekre. Azután mikor beállok a parkolóba, és miután rávettem magam, hogy kiszálljak, és eltávolodom Tőle, és visszanézve megcsillan a domborulatain a napfény, mintha visszamosolyogna rám, akkor örülök, és tudom, hogy Őt kellett elhoznom a kereskedésből.

Na ezt magyarázd el egy bmw-snek, vagy egy octavia-snak. Meg sem próbálom, mert hogyan mondod el a vaknak, milyen látni? a süketnek, milyen hallani? Sehogy! Ezt át kell élni!!!
Dévid30-03-2013 23:40:09 // 33610
A tied is? :D
GTPeti30-03-2013 23:20:47 // 33609
Na jó, egy 320D nem is 8V és nem is 120LE (gyárilag). No meg mellette alapból valami 8,x mp gyorsulás. Szóval nem csoda, hogy jobban megy.
Dömpi (il dottore)30-03-2013 23:19:11 // 33608
Van egy srác, neki 320 D van. Sokkal erősebb és nyomatékosabb, mint az enyém, ráadásul sokkal többet is tud.
A főnökömnek 1.6 Octaviája van, ugyanannyi km-el, mint az enyém, de még semmit nem kellett rajta csinálni/cserélni. Csak olajcsere, meg tankol.

Ezekkel nehéz megértetni, miért az alfa. Csak azt fújják, hogy szívatom magam.
Liquid30-03-2013 22:08:23 // 33607
semmit, mert parkolóban állt, de nem lehet túl acélos :)
Kb. az 1.5 UNO súlycsoportja (1.6, 102Le, 0-100 - 11,2)
GTPeti30-03-2013 22:05:17 // 33606
Mennyit vertél rá százon? 200 métert? :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.