Forum >> 159

RomeoOne04-05-2025 09:55:09 // 127047
Sztem ott max nyomásszenzor van. Hőmérőszenzorból sztem csak 2 van, de elég rég volt már, megkoptak az emlékek. Valószínűleg ugyanaz a hiba lesz neked is, mint Fazeknak meg nekem volt. Még ez a blog is idetartozik félig
fazek03-05-2025 09:53:02 // 127046
Nem veszem kötekedésnek. :-)
Érthető hogy próbálod pontosan meghatározni a hiba okát.
A hibakód alapján ugyanaz a probléma van nálad is,persze az is előfordulhat hogy két különböző szenzor hibájára is ugyanazt a hibakódot írja.
A turbó egy része a kipufogónak is a része,szerintem előfordulhat hogy ezért írja a kipufogó hibát. Annó én RomeoOne blogjában találtam róla leírást.
hőszezor hiba
Nasty03-05-2025 09:12:55 // 127045
A blogodban turbó hőmérséklet szenzort írsz, nekem itt Exhaust (kipufogó) hibát dobott.
Nem kötözködni akarok, csak próbálom pontosítani mi is pontosan a baj.
fazek02-05-2025 21:39:07 // 127044
Igen,ezt a hibakódot írta nekem is.
Van róla blog bejegyzésem is,mivel már elég régen történt vissza kellett nekem is olvasni,de a fotód alapján ugyanarról van szó.
Nasty02-05-2025 08:50:27 // 127043
Köszi! Ugyanez volt a hiba kódod? P242A Bank 1 Sensor 3 ? Mert más fórumon azt mondják, hogy a 3. szenzor a részecske szűrő alatt van.
fazek02-05-2025 07:51:47 // 127042
https://alkatreszek.hu/11988e_mea_kp
Az enyémbe ilyen került 6 éve,még működik. Szia.
Nasty01-05-2025 13:40:30 // 127041
Sziasztok, 159 2.0 nál P242A OBD Code Definition: Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit Bank 1 Sensor 3 hibát dobott a program. Kontakt sprével már próbálkoztam a csatlakozásánál , de rövid uton is már dobja a check engine hibát. Utána olvasva a bekarikázott érzékelő lehet a hibás ha jól gondolom. Tud valaki cikkszámot vagy elérhetőséget, ahol ezt rövid uton be tudom szerezni? Köszi előre is!
gstup29-04-2025 07:31:36 // 127040
Neked is Zselé,köszi a választ.
gstup29-04-2025 07:31:12 // 127039
Köszönöm a válaszodat!
gstup29-04-2025 07:30:48 // 127038
Köszönöm szépen!
liusz27-04-2025 22:34:07 // 127037
Az említett egr fedél mellett az olajszivattyú korán elöregedő tömítése tud nagyobb bajt okozni, ha időben nem orvosolták. Indításkor jóval tovább épül fel az olajnyomás, de azt ki is írja. Főleg télen tapasztalható. Típushiba, tizenpár évesen jön ki. Nekem ez kb. 250-nél volt. Valószínűleg a kiszemelt autó már átesett rajta.
Zselé26-04-2025 08:46:01 // 127036
Még csak 405 ezer :) de tényleg megbízható! Mégse viszi senki, fel se hívtak rá egy hónapja pedig 1M alatt árulom :(
Piritu - 1.000.00025-04-2025 13:26:53 // 127035
Nincs különösebb gond velük. Zselé autója 440e-nél jár…
Nálam az egr-hűtő fedele repedt el 80e környékén, amit Csöri tanácsára utána 60 ezrenként cseréltük. Többet nem volt baj vele. DPF 200 környékén még olyan volt mint az új, a kipufogó fém színű volt. Tudtommal az új gazdájának se volt vele baja.
gstup25-04-2025 11:40:37 // 127034
Sziasztok!

Szeretném a véleményeteket és a segítségeteket kérni. 159-es, 2.0 JTDm (170 lóerős) vételén gondolkozom. Mire figyeljek, mik a tapasztalatok ezzel a motorral? Természetesen egy dokumentált teljeskörű átvizsgáláson át fog esni.

Előre is köszönöm szépen a válaszokat.

Üdv,
S
Rolee198624-04-2025 17:53:48 // 127033
Levettem. Eltakarítottam. Még az elektronikai részét is megnéztem. Műanyag fogaskerekek rendben, nem folyt be semmi a nyáklaphoz. Kontakt tisztítóval befújtam a csatit. Ugyan úgy visszadobta a hibát. Akku ki volt véve a szerelés alatt..
Rolee198624-04-2025 15:44:29 // 127032
Maga a pillangó szelep nem szutykos. Pici olaj pára van rajta.
Rolee198624-04-2025 15:31:50 // 127031
Sajnos még annyira sem férek hozzá, hogy az alján levő csatit szétcsúsztassam, megtakarítsam, kontakt sprayel. Megbontás nélkül esélytelen.
pettinke24-04-2025 14:30:09 // 127030
"áramlás záró szelep" az magyarul a fojtószelep a szívósor bejáratánál.
én első körben megpucolnám magát a szelepet, és megnézném a csatlakozóját, a hozzá vezető kábelkorbácsot. a hiba arra utal, hogy az ECU rendellenes pozíció visszajelzést kapott a szeleptől.
Rolee198624-04-2025 10:31:56 // 127029
Sziasztok! P2014 áramlás záró szelep hibakód lett a műszerfalon. Ami törlés után is visszajön azonnal indításkor. Majd néha eltűnik menet közben. De Indításkor újra előjön. Van valakinek ezzel tapasztalata, otthon esetleg javítható? Köszönöm.
HerodPK23-04-2025 15:23:43 // 127028
Köszi szépen, egyelőre ugy néz ki olaszbol találtam gyorsan. Marad a régi, pár hét meglátom ha átereszt akkor addigra megjön a csere. De tartalékba köszi a számot.
Soma 15621-04-2025 20:42:17 // 127027
Szia!Probáld meg itt.Érden Peti 30 602 16 húsz
HerodPK16-04-2025 10:34:11 // 127026
Sziasztok!

Egy kéréssel fordulnék felétek mert elakadtam szerelés kapcsán.
159 1.75Tbi-m van de a szelepfedél megadta magát. 2x már volt javítva mert átment az olaj a gyertyatérbe de ugy érzem már 3x nekiállni feleslges lehet nem lenne hosszú távú. A régi megy gépműhelybe ha fel lehet ujítani, vagy egyáltalán mérni hogy hol ereszt, lehet meglesz a repedés de már nem bízok ebben.

Viszont akinek van kapcsolata (bontó, szervíz, barát, alkatrész díler a fekete piacról) vagy kallodóban egy ilyen azt szívesen venném mert elakadtam. Ahol lenne ott sincs, csak az ára kering az interneten ami irreálisan magas.

Előre is köszönöm mindenkinek.
leopop314-04-2025 10:30:21 // 127025
Erre gondoltam ezt nézd át a kocsin:

Levegő cső
leopop314-04-2025 10:29:05 // 127024
Illetve nem a cserélt alkatrészekkel lesz a gond ez fix valahol többet szív (lyuk van a levegő csövön)
leopop314-04-2025 10:27:40 // 127023
Levegő csővel lesz a baj én úgy gondolom a tüneteid alapján, gyáriba lehet hozzá kapni
_Ata_14-04-2025 08:18:18 // 127022
Nekem csak az a problémám hogy az alapjárat eléggé ingadozik ha nem használtam 2-3 napig ( van, hogy le is fullad, de ezt másoknál is olvastam már). Gondoltam kipróbálom a 100-assal is ugyan ezt csinálja-e :)
Anders13-04-2025 21:36:18 // 127021
Sziasztok,

Szeretnék egy kis segítséget kérni, hátha más is járt már így, vagy esetleg van ötletetek.
Adott egy 159-es 2.0 dízel (360e km környékén járunk) és a következő hiba jelenséggel küzdők. Az autó teljesen random (időjárástól, sebességtől, külső és motorhőmérséklettől teljesen függetlenül) berángat, amelyhez fizikai kerregő hangot is ad. Berángatás következtében néha le is fullad. Ekkor vagy újra indítható, vagy nem. Hibakódot nem tárol!

Élő adatot nézve az üzemanyag nyomások teljesen rendben vannak. 8e km-rel ezelőtt kapott 4 db új porlasztót, ezenkívül az üzemanyag nyomás szabályzó szelep és szenzor is cserélve volt.

Ami viszont feltűnt, hogy a kapott levegő szinte a duplája a kért levegőnek, illetve indítást követően a fojtószelep majdnem 4-5 percig teljesen nyitott állapotban van. MES szerint ~5°. Ekkora az alapjárat is minimális mértékben, de ingadozik és érezni is az autó járásán, hogy valami nem oké. Ha lehúzom a fojtószelep csatlakozóját akkor szebben jár, és az alapjárat ingadozás is megszűnik. Mennyire gyakori, hogy a fojtószelep megadja magát ennél a típusnál?

Ahol a porlasztót cseréltettem ott tanácsolták, hogy esetleg az üzemanyag tankban lévő szivattyút lenne érdemes megnézni, vagy a szívósort. A szívósort már egyszer cserélték, abban olyan 140e km körül van.

Másfél évvel ezelőtt az M0-áson hasonló tűnetekkel hagyott ott. Akkor cserélték a nyomásszabályzó szelepet és szenzort majd a porlasztókat, azt hittem, hogy akkor ezzel meg is oldódott a problémám, viszont most azon gondolkodom, hogy akkor sem biztos, hogy azok okozták a gubancot…
Liquid10-04-2025 10:23:39 // 127020
Szerintem nyugodtan próbáld ki, eddig senkinek se volt gondja vele. Kérdés az mit vársz tőle? :)
Én tán 2x tankoltam bele nem sima 95-öt. Többeknek volt vélt vagy valós problémája különböző kúthálózatok benzinjével, én nem tapasztaltam ilyen sose. Mivel alapvetően a 95-re van "hangolva", ezért nem nagyon tudom elképzelni hogy bármi jobb legyen a prémium üzemanyagtól, egyetlen előny a kisebb biotartalom.
_Ata_10-04-2025 10:02:07 // 127019
Sziasztok! Anno a szerelőm azt mondta, hogy 100 as benzin a TBI-be nem biztos, hogy jó, mert a gyertyák "beleéghetnek". Szerintetek van benne valami, vagy nyugodtan próbáljam ki? :D
Rolee198606-04-2025 22:47:59 // 127018
Uh. Ezt otthon kb esélytelen megoldani.. Akkor egybe lesz kötve a vezérlés cserével.. Szerelő örülni fog neki 😀
Giuntini06-04-2025 19:09:15 // 127017
A jeladó lesz.
Liquid06-04-2025 11:43:01 // 127016
nem találkoztam ilyennel, szerintem a jeladó szórakozik
Rolee198606-04-2025 09:44:30 // 127015
Találkozott már valaki olyannal, hogy teletankolom a kocsit, de a mutató csak 3/4 ig megy fel? Nem teljesen.
Rolee198605-04-2025 20:32:00 // 127014
Igen, de már meg is lett közben. :)
Liquid05-04-2025 19:23:53 // 127013
ha jól értem akkor van egy kiszemelted, és meg kellene nézni hogy mennyire véres a torka?
Giuntini05-04-2025 10:20:54 // 127012
SW-knél gyakori a hátsó törött rugó.
Giuntini05-04-2025 09:55:19 // 127011
Szia!
Attól függ, milyen 159-et néztél ki magadnak, mert nagyon különbözőek lehetnek a hibák. Én a 2,4-ről elég sok mindent tudok, tehát próbálok segíteni....
A hengerfej az első amit szemrevételezésre meg kell nézni. Kiegyenlítő tartály kupakja koppanásig be van csavarva, teljesen bemelegíteni a motort, és akkor meg kell nézni a vízcsöveket....
Kormányszervó hibájára utaló jeleket meg kell nézni. A 2,4-nél ez a hiba más hibát is generálhat. Gyakori a kormányszervó csövének szivárgása, alatta van a generátor, az olaj szépen lassan kinyírja a generátort. Kézi váltónál a kettőstömegű gyakori hiba.
Automata váltónak rángatásmentesen kell váltania, ha ránt az általában vezérlés hiba.
Hátsó lengőkar gyakran erősen korrodált illetve lyukas, újrafelhasznált sz@rból készülnek.
A km -t a számláló nem"hhitelesen jelzi. A bőr minősége rendkívül jó, kiűlt, szakadt vezetőülés bőven 300 ezer km futásteljesítményt jelezhet, bár ez is használatfüggő.
A Dpf hiánya is gyanúra ad okot. A hirdetők büszkén írják, dpf kiütve, egr lefalazva, örvénylapátok kiiktatva. Ha a Dpf tönkremegy az már okozat. Dpf hibát, állandó eltömődést okozhatja a turbó hibája, a motor elhasználtsága és nagyon sok minden. Az örvénylapátoknál gyakran hivatkoznak arra, hogy a motor beszívja. Az 1,9-nél megtörténhet, a 2,4-nél nem, hiszen a gyáriban fémlapátkák vannak.
Azt tanácsolom, bármilyen motorral választasz 159-et, a magasabb árfekvésűeket nézd, az olcsók pénztemetők. Nagyon drágák a 159 gyári alkatrészei, bontóból építkező autók nagyon nagy ráköltési rátával bírnak.
Rolee198605-04-2025 06:28:51 // 127010
Szegeden*
Rolee198605-04-2025 04:40:59 // 127009
Üdv! 159 vásárlás előtt állok! Tudna esetleg valaki segiteni sos-ben pár hiba feltárásában, illetve annak nagyjából várható javításának a költégének megállapításában? Illetve keresek Szegen, és környékén Alfa szerelőt, aki kompetens diagnosztikában.. Köszönöm! :)
Giuntini03-04-2025 22:44:55 // 127008
Szivárgott valamikor az olaj a korményszervócsőből? Az szokta általában okozni a generátor halálát. Közvetlenül az olaj rá szivárog.
Attis31-03-2025 08:02:57 // 127007
Szia! Köszönöm a választ. Ahogy nálad is olvasom és több youtube videóból is leszűrtem a gömbfej a szűk keresztmetszet.
Végül másmilyet vettem mert az allegron elégge vegyes a pontszáma.
A két első felsőt és a két szabpálcát.
Kipróbálom az autodoc-os Mertz márkát. Szerencsére nem egy nagy mutatvány a csere, így ha mégsem jó lesz más. Csak az a baj, hogy nézegetve a gyártók képeit nem hiszem hogy 3 gyárnál többen készülnének. Így meg lutri hogy mi a jó és mi a rossz.
Mégegyszer köszi a választ.
ZoliNix29-03-2025 22:33:23 // 127006
Szia Attis! Kb egy éve cseréltem hátsó lengőkarokat meg GL szemeket hátul. Én jártam úgy hogy 10mm-rel előrébb került a kerék, pedig ezt nem lehet rajta állítani. A régi fix részét varázsoltuk hátrébb. A gyári festést haloványnak láttam, ezért 2 rétegben lefestettem, meg üregvédőztem. Hátul azóta minden jó. Elől alsó, felső lengőkar lett cserélve. Csere előtt bezsíroztam a gömbfejeket. Kb egy hét után elkezdett nyekeregni mint a régi. Beinjekcióztam wd 40-nel, zsírspray-vel, szilikon spay-vel. 2-3 hét nyekergés után elhallgatott, azóta 8000 km után is jó. Ez az "erősített" kivitel néven futott, 150 körül volt a készlet. Nem tudom másnak is volt-e ilyen kalandja, többen dícsérték, azért mertem megvenni. Ennyi pénzért talán a két alsót lehetne megvenni, de a régen dicsért márkákról is lehet negatív véleményeket olvasni. "Röviden" ennyi.
pettinke23-03-2025 10:55:48 // 127005
159-ben a döglő generátor típushibának mondható...
Attis23-03-2025 09:07:13 // 127004
Sziasztok! Olvastam a csoportban, hogy már többen is vásároltatok "Reinhoch" márkájú lengőkart. Nekem most érkezett el 273ezer kilóméternél az ideje, hogy a gyárit lecseréljem és meg szeretném kérdzni, hogy mennyire vált be ez a márka?
Olvastam itt a csoportban, hogy valaki ment már vele 40ezret és minden rendben valakinek meg 1 cm-rel előrébb került az első kerék és mókolni kellett...
Esetleg a tartósságáról/pontosságáról valakinek van friss beszámolója?
Köszönöm a segítséget.
FRC22-03-2025 18:50:23 // 127003
Sziasztok,

Esetleg jár valaki hasonlóan?

Kb 2 hét után idítottam be az autót, pöcc-röff (2,4 q-tronic) majd pár másodperc múlva megemelte az alapjáratot 1100 környékére.
Szerelőnél volt alsó motortartóbak és féltengely gumiharang cserén, azt mondja motorháztetőt fel sem nyitotta...
kb 120 km mentem vele majd leállítottam és mikor indulni akartam felvillant az akku pikto. és nincs is töltés. 11,5-11,6 között mutat akkura mérve.

levettem az akku sarut, bízom benne csak valami hiszti mivel pár napja vettem másik autót...
leopop314-03-2025 15:00:58 // 127002
Az a baj ez a pénztárcás vonal én viszont autóra kerestem illetve mutatok is a videómban. Ezek túl nagyok lennének egy kocsiba.

Nem baj, hogy félig off szerintem belefér ahogy mondod kicsit aktivizáljuk a fórumot és végre nem csak a Facebook pörög a másik pedig, hogy más is akarhat nyomkövetőt a kocsijába és hasznos lehet neki ez a diskurzus 😉
leopop314-03-2025 14:56:04 // 127001
Dehogynem jó tele van a net vele hány lopott autót, tárgyat stb találtak meg vele 🤌

Jelez és? Kiveszed a hangszórót aztán keresheti mikulásig úgysem találja meg hacsak nem a kesztyűtartóba teszed 🤣

Nézd meg hány Giuliát és Stelviot lopnak világszerte, folyamat ezt látom mindenhol 😕

De értelek persze csak, aztán annál fixen jobb mint, hogy ne legyen benne szerintem.
Smith14-03-2025 14:02:09 // 127000
Ha már idáig eveztünk: Chipolo Card, nekem a kártyatartómban van, ez pl. már rengetegszer segített megtalálni a motyót. Sajnos nem újratölthető, de jó diszkont van ha cseréled, kb. 2 évet bír.

https://chipolo.net/en/products/chipolo-card-spot

Ez még jobb, vezeték nélküli újratöltős: https://www.aliexpress.com/i/1005007083129769.html

Pl. ilyeneket az apple nem is gyárt, csak bumszli tokokat amiket ráapplikálhatsz a pénztárcádra, cserébe jo bumburnyák lesz.

De ez már kezd nagyon off lenni, viszont, legalább van valami aktivitás :)
Smith14-03-2025 13:52:30 // 126999
arra pont nem jó, mert jelez annak akit követsz vele, így, pl. a tolvajnak is :)

Erre inkább egy kis akkus, mágneses, SIM kártyás, ami szintén nem túl drága GPS nyomkövetőt vennék, már, ha tartanék attól, hogy valaki el akarná lopni a 14 éves Alfámat, miközben az Alfa eleve nem kimondottan az az autó, amit nagyon lopkodnának, szerintem

Nagyon jó kis kütyü az AirTag, nekem is van 1-2, de miután rájöttem, hogy nem nyújt többet mint a kínai, és ráadásul még sokkal kevésbé praktikus is, és aranyárban mérik amibe nem fér bele nekik egy tok, de még egy 3-as fúrójuk sem volt, hogy el "lik" lenne rajta :D
leopop314-03-2025 13:07:31 // 126998
Elvileg nem nagyon. Nézted a videót? Amúgy lopott autót és bringát is találtak meg vele, elég jó cucc én amúgy lassan 2 éve használom.

De van az a közmondás, hogy tolvaj előtt nincsen zár 😅
Az biztos a semminél jobb 😉
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.