atesssz05-04-2013 19:33:50 // 
132073 
	Köszi! Mert van egy szál fekete-szürke vezetékem azon a környékem, ami a világ f*aszába lóg, viszont azon 14.4 V feszültség van járó motornál. A manual is GRY-BLK vezetéket ír. Gyanítom, hogy a sarut levágták róla.
	
 
	Thomika05-04-2013 19:30:51 // 
132072 
	Egy vékony, egy szálas vezeték megy a motor elején a jeladóra. Legalábbis emlékeim szerint. De megnézem neked, mert jön az olajcsere, tehát újra ott kell mojolnom.
	
 
	Thomika05-04-2013 19:17:05 // 
132071 
	Ahhoz, mindent cserélni kell. Csonkállványt, csapágyakat, nyergeket, betéteket. Szerencsére, a kormányösszekötőt nem, ha a megfelelő átmérőjű kúpos van benne, merthogy ebből is többfélét gyártottak.
	
 
	atesssz05-04-2013 19:12:20 // 
132070 
	Az olajnyomás minimum indikátor gombám nincs bekötve. Az olajszűrő konzolra van ráépítve. Ez a gomba pozitívat, vagy testet kapcsol? Manualban nem találtam meg, amit találtam az ellentmondásos az én esetemmel. 
TEHÁT:
Az olajszűrő konzolon (a motor elején) van egy gomba, ahova ilyen csatlakozó kell:
 
viszont a manual azt írja, hogy egy ilyen csatlakozó megy rá az olaj minimum szenzorra:
 
Most akkor hogy van ez?
Én találtam is egy bekötetlen csatlakozót ott elől a motortrében, ami oylan mint az első képen, működik is, mert bevillant a műszerfalon az "elhasználódott fékpofa" ikon.
help
 
	
	Nyerget, csonkállványt is.
	
 
	atesssz05-04-2013 18:52:17 // 
132068 
	de ahhoz nyerget is kell cserélni? vagy hogy van ez?
	
 
	afri05-04-2013 18:06:26 // 
132067 
	nem jó a link
	
 
	Alfy05-04-2013 18:03:27 // 
132066 
	Eredeti szöveg Vikipedia TS motorok: 
...Itt 
	GT Ɨ|ѯ05-04-2013 17:48:19 // 
132065 
	Cserélni kell a vez.módot 60 ezrenként, ennyi:-)
Ha jót akarsz.
Az olajszintet max közelben tartani, nem szétpörgetni az agyát, néha becézgetni.
/ de ezzel semmi újat nem fedeztünk fel:-))) /
	
 
	Thomika05-04-2013 16:58:06 // 
132063 
	Szépp :)  Azért a lényeg kivehető :P
	
 
	Thomika05-04-2013 16:54:40 // 
132062 
	Már olyan vagy, mint a Galambos Peti! Tőle is folyton ezt hallgatom :P
	
 
	Thomika05-04-2013 16:53:41 // 
132061 
	Leginkább vicces lenne! :P
	
 
	Thomika05-04-2013 16:52:57 // 
132060 
	257mm-es. Nekem már 284mm-es tárcsákra át lett szerelve. Sokkal hatékonyabban teszi a dolgát :)
	
 
	atesssz05-04-2013 16:18:28 // 
132058 
	akkor ezt most inkább eredeti nyelven kérnénk, lehet hogy érthetőbb lenne :D
	
 
	
	Magyarul van egy modositott strapa birób variátor változat!
	
 
	afri05-04-2013 16:05:07 // 
132056 
	:-DDD
	
 
	Alfy05-04-2013 16:02:11 // 
132055 
	Vikipédia forgitásában.    Változó szelepvezérlés megkaptuk a Twin Spark motor nagyon jó teljesítményt nyújt a hengerűrtartalma, de ez az egyik gyengébb területek a 16-szelepes motor. Az eredeti variátor , amely ellenőrzi a szelepvezérlés hajlamos viselni vagy lekvár, bár pótalkatrész hordoz egy másik része számot, és javult a megbízhatóság. A tünetek enyhe teljesítménycsökkenés és dízel típusú csörgő a tetején a motor, amely úgy tűnik, induláskor és fokozatosan tart hosszabb ideig. Ezért tanácsos, hogy a variátor megváltoztatta függetlenül látszólagos állapot a 36.000 mérföld (60.000 km) cambelt csere. A variátor probléma nem gyakran látható a korábbi 8V Twin Spark változat, mivel ezek használjon más típusú szelepvezérlés görgőszabályozó rendszer, ez is a helyzet későbbi 16v verziók használt Alfa Romeo 156 és a 147, ahol a gyenge variátor volt foglalkozni.
	
 
	GT Ɨ|ѯ05-04-2013 15:40:50 // 
132054 
	Tecc:-)
de az az inkubátoros ( aláfestő )zene 1 perc után már arcrándulásokat okoz...:-D
	
 
	afri05-04-2013 15:21:56 // 
132053 
	
	
 
	
	Én agyaltam Alfa 75 ös 2000es blokkon is hogy azt teszek bele ha beszarik blokk.   :D
	
 
	afri05-04-2013 14:26:57 // 
132050 
	nahh végre sikerült felülkerekednem a lustaságomon, és elkészítettem a V6-ról a felújítással kapcsolatos videócskát!
remélem tetszeni fog!!! :-)
esetleg ha bármi kivetnivalót találtok benne, akkor nyugodtan írjátok le, és alakítok rajta! :-D
 
	
	Vagy esetleg egy JTS mennyire lehet beleszerelős?
Amúgy szép lenne egy 159 egy TS 8V-vel... :-)
	
 
	atesssz05-04-2013 13:19:05 // 
132048 
	1.7/1.8 TS 16V 140 lovasnak mekkora az első tárcsafék átmérője?
	
 
	
	Nem nem.
Gyári vadi új 0kmes fűzött motor. Zsóla szintre felújított kasztni....
(Ha a pénz nem számítana, mint Nálad... :-P )
	
 
	Thomika05-04-2013 09:14:14 // 
132046 
	Végül is, ha Jani által öszerakott 0km-es motor lenne, talán...de még mindig ott van, hogy jobban szeretem a láncos motort, nem döglik szét a vez.mód, a vízpumpa, nincs 50Ekm-ként 150E Ft költségem a minden xar cseréjével.....Szóval lehetne mérlegelni alaposan...
 Mellesleg, nem tudom, ha a motor kakukk lenne, mit tudnék a bontóban bányászni Nálad?! Azt az 1.8 16V motort már rég elpasszoltad, nem?
	
 
	Thomika05-04-2013 09:10:54 // 
132045 
	:)))
	
 
	Thomika05-04-2013 09:08:03 // 
132044 
	Nagyobbat ne hibázz soha! :))
	
 
	Thomika05-04-2013 09:06:05 // 
132043 
	2.0 Ts-nél talán nem annyira, a 16V-t tovább húzathatod, de a 2.0Ts 8V sokkal nyomatékosabb mint az 1.8 16V, hiába ua Le. Nekem amúgy is 202nm volt a 8V, mert okosítva volt. Az 1.8 csak 164nm-t tudott új korában, most fogalmam sincs mennyi lehet..
	
 
	
	Imádkozz minden nap, hogy ne kelljen Marklarnál hagynod egy valag pénzt... :)))
Én nem látom értelmét 8V síteni egy 16Vt. Nekem sokkal jobban tretszett, mint a 8V. Még, ha nyűgös is. Ha úgy "állnék", akkor is inkább 0km es fűzött 16V motor menne bele... :/
	
 
	
	Csak hamarabb elrohadt a motor szám, mint a hátsó sárvédő ív... :-P
	
 
	
	Nohh.
Ha Neked 92e kmnél ment el a kettes henger.
Nekem 218enél. Akkor nem is én tapostam szét... :-P
	
 
	GEORGE05-04-2013 06:53:37 // 
132038 
	sajnos van ettől nagyobb bajom is, de túlélem :-)
	
 
	GEORGE05-04-2013 06:51:22 // 
132037 
	van hozzá célszerszám. De ha nincs, jó egy pillanatszorító és egy fogó. Brutális erőkifentés nem kell. Pillanatszorítóval rászoritasz, majd közben tekeresz rajta egyet. Újra feszíted a szorítót, majd megint tekersz rajta. . . .
	
 
	
	Tekerni és nyomni vagy nagyon brutál erősen nyomni...:)
	
 
	
	Ez legyen a legnagyobb bajod... :)
	
 
	GEORGE04-04-2013 22:37:13 // 
132034 
	Miután elküldtem már én is észrevettem, hogy elQurtam kicsit :-)
	
 
	GEORGE04-04-2013 22:07:49 // 
132033 
	Nem sértődtem meg. Csupán azért írtam, mert már máskor is ( nem kimondottan te általad ) meglettem már "szólítva", hogy azért mert átültem egy Mjet-be, akkor miért  írok negatív dolgot a TS 16V-ről?
Részemről is barátság van :-)
	
 
	Ati7704-04-2013 22:05:13 // 
132032 
	Ahogy Fairlane írja. :))
	
 
	GEORGE04-04-2013 22:03:31 // 
132031 
	Bocsi elírtam a nick neved.
	
 
	Ati7704-04-2013 22:03:19 // 
132030 
	Hátsó féknyereg? 
Tekerni kell körbe-körbe.
	
 
	GEORGE04-04-2013 22:00:45 // 
132029 
	Úgy ahogy Fairline is írja, nyomás közben tekerni kell.
	
 
	
	Nyomás közben tekerni is kell...
	
 
	
	én is igy teszek ha gáz lesz nekem, amugy  teljesítmény nagyon érződik a 2000 8v és a 16v között????
	
 
	
	
Ki tudja hogy lehet benyomni ezt a fajta munka hengert mert nem megy?
 
	Thomika04-04-2013 21:39:34 // 
132025 
	Én összeteszem a két kezem, ha kibírja még két évig az 1.8 16V. A 8V még ma is teszi a dolgát Ricsiéknél. Már beszéltem Janival, ha pl. megborul a 16v- akkor teszek bele egy 8V felújított motort. Anno a 33-as eladásokr megkérdezte ma régi szerviz, ahova jártunk Norbee-val, azt mondták, hogy ha olcsón fenntartható és nagyon jó Alfát akarok vegyek 155 2.0 Ts 8V-t. Ezt is tettem. Valós 132Ezer km-rel vettem, néhány apróságtól eltekintve, a kopó dolgok voltak csak cserélve! 226 ezerrel adtam el, és nagyon király volt, amíg megvolt. A 16V motor felújítására tuti nem fogok költeni, már így is 1,6M-ba áll a verda és 2 éve van csak nálam. Összesen nem költöttem ennyit 6 év alatt a 8V-re.... 
 Lehet, hogy mégis jobban jártam volna egy 156 jtd-vel....De annyira húzott a szívem a 155höz....Lehet ,hogy veszek egy 8V-t  bontani és átrakom a motort :)
	
 
	
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.