Forum >> V6 Fanatics

Zoli8523-01-2020 22:48:38 // 2124
Holnap nyomok egy tps resetet ugy ahogy az alfaowner oldalon talaltam. Hatha segit az is.
Zoli8523-01-2020 22:03:31 // 2123
Amit meg eszrevettem az hogyha megyek a kocsival es kinyomom a kuplungot nem esik le a fordulatszam alapjaratra mint regebben hanem ilyen 1200-1300 ritkan pedig olyan 1500-1700 rpmen megy. Csak akkor all be az alapjarat ha megallok teljesen.
gradvolttomi23-01-2020 13:27:28 // 2122
V6TB-hez is jó. AlfaOBD meg még a féloffoshoz is működik.
aranytl23-01-2020 12:59:40 // 2121
Igen GTA-t engedi, 2.5 V6-ot nem :(
Dante23-01-2020 12:53:35 // 2120
Freenél azért sok típus van amihez demo módban nem enged csatlakozni a MES. Pl ilyen az FL előtti 2.5 V6 is, annak a motorvezérlőjéhez csak a teljes szoftverrel lehet hozzáférni.
frusciante23-01-2020 11:59:53 // 2119
Nekem csatlakozott a MES free verziója is a gtahoz... Igaz azóta egy cimbinek hála teljes verzióm van de a freevel se volt gond a hibaolvasas csak a szervizintervellum nullazassal voltak gondok... Hibakód és eloadat szerintem megy a freevel is
Dante23-01-2020 11:16:21 // 2118
Alfa OBD viszont tökéletesen csatlakozik a V6hoz free verzióban is. 99%ra ugyanaz a progi amúgy csak más a dizájn, és más a fizetős rész. Két progit együtt kombinálva gyakorlatilag bármihez lehet csatlakozni. :)
Zoli8523-01-2020 11:13:36 // 2117
A vizhofok jeladot mindenkeppen kicserelem. Aztan meglatom , hogy alakul a dolog.
aranytl23-01-2020 10:09:38 // 2116
A beszívott levegő hőmérsékletét a légtömegmérő méri. Nincs külön jeladója.
Nem hibakódot kell keresni, hanem jeladók értékeit nézni. Abból derül ki hogy jól működik-e. Erre létezik a MultiEcuScan nevezetű szoftver, sajnos a free verzió nem csatlakozik a V6-hoz.
De biztosan más diagnosztikai műszerrel is lehet értékeket nézni.
Zoli8523-01-2020 08:19:25 // 2115
Ő az.
Zoli8523-01-2020 07:59:55 // 2114
A beszívott levegő hőmérséklet érzékelőt merre találom?

A korábban csatolt hibakódokat még akkor dobta a kocsi amikor fals levegőt szívott és rossz volt egy trafója. Most kiolvasva semmi baja, valóban nem dob hibát.
Dante23-01-2020 07:53:40 // 2113
Nem feltétlenül fog azért hibakódot eltárolni, mert valóságtól eltérő hőmérsékletet mér a vízhőfok jeladó. Élő adatot kellene inkább nézni.
Zoli8522-01-2020 22:09:13 // 2112
.
Amikor kiolvastak ezeket dobta.
aranytl22-01-2020 21:52:31 // 2111
Csere előtt érdemes lenne számítógéppel ránézni. A légtömegmérő is adhat fals jelet.
Én Facet márkájút vettem pár éve.
[k i z z o]22-01-2020 21:41:59 // 2110
Kiolvastad az ECUt, hogy milyen hőmérsékletet érez?

Ezt mostanában nem nehéz megítélni, reggel 0 fok körül vagy az alatt kell riportáljon.

Hibás szenzor kiszűrhető ezzel.
Dante22-01-2020 21:21:37 // 2109
Csak mint támpont: én Alfistiről rendeltem pont egy hete mindkét jeladóból újat magamnak. Ők ugye azt hirdetik, hogy mindenből OEM vagy azzal egyenértékű jó minőségű cuccot árulnak. Meat&Doria-t küldtek mindkettőből.
Zoli8522-01-2020 21:11:56 // 2108
Koszi a segitseget. Kicserelem muszaj lesz hatha ez a baj. Azt esetleg nem tudja valaki, hogy mi volt ezekbe a kocsikba gyarilag vagy melyiket erdemes venni ami jo minosegu. Autodocon van vagy tizfele.
Dante22-01-2020 21:03:51 // 2107
Akkor bocsi, ezt nem tudtam. Eperben valamiért az Euro 3mashoz is ezt dobta. :(
Dante22-01-2020 21:02:02 // 2106
A 15-össel jelölt az ECU-é
aranytl22-01-2020 20:58:01 // 2105
Az euro3-asnál egy 4 vezetékes jeladó van, az adja a műszernek és az ECU-nak is a jelet. Kivenni úgy érdemes, hogy megvárod amíg kihül a rendszer és akkor tekered ki a jeladót. Semmit ne bonts meg ami a hűtőközeget érint, még a kiegyenlítő tartály sapkáját is hagyd fent, így nem fog kifolyni a hűtőfolyadék.
Zoli8522-01-2020 20:46:48 // 2104
A vizhofok homero az ugyanugy viselkedik mint regebben. Nem ugral nem varial. Ezen a kepen melyik lesz az ami az ecunak kuldi a jelet?
Dante22-01-2020 20:38:21 // 2103
Termosztátnál van mindkét vízhőfok jeladó, így azért fog kifolyni belőle egy kisebb mennyiség. Mondjuk ~1 liter. Amúgy 2 jeladó van, egyik az ECUnak ad jelet, másik az óracsoportnak. Rá tudtok nézni diaggal mit ír a vízhőfokjeladó hideg motornál?
Zoli8522-01-2020 20:12:25 // 2102
Hello megneztuk a kocsit es elvileg ezeket a hibakat a vizhofok jelado produkalja. Tuldusit a kocsi azt mondja az egyik ismerosom aki megnezte. Azert indul marha nagy fusttel. Aztan neki feltunt hogy gyanusan sok gozt nyom a kipufogon a kocsi meg melegen is es mintha az alapjarat is kicsit magasabb lenne. Nem tudom van e koze hozza de a hutorendszert atmostuk ahutorendszer atmoso folyadekkal. Lehet ez a folyadek odavagott az erzekelonek? Ezeknel a v6-oknal a vizhofok jelado cserehez le kell engedni a hutovizet vagy siman ki tudom cserelni?
Zoli8521-01-2020 21:54:34 // 2101
Minden ugyanoda es ugyanugy ment vissza. Gyertyak amik benne voltak nagyon regiek voltak es amiatt csereltuk. A gyertya cserekor valeo gyertyakat raktunk bele. Na ezekkel az alapjarat is iszonyat rossz volt. Aztan mentem egy keveset a valeo gyertyakkal. Kozbe az utolso km-en jott egy chech engine lampa, a valeo gyertyaval rangatott is a kocsi olyan 2300-as fordulatig de csak minimalisan magasabb fordulaton nem rangatott. Kiolvasas es az egyik hengernel trafo hiba volt. Na a gyertyakat ngkra csereltuk. Aztan csereltem szivosor tomotest egyet ahol falsot szivott es az alapjarat is jo lett meg a rangatas is megszunt. De viszint maradt a nehezkes inditas. Ha gazzal inditok akkor ez a nehezkes inditasi jelenseg lecsokken.
[k i z z o]21-01-2020 20:53:56 // 2100
Különböző trafók nem okozhatják. Ugyanazon specifikáció szerint készültek, amennyi különbség lehet impedanciában primer és szekunder oldalon, nem számottevő, itt kizárható. Hacsak nem hibás valamelyik, körbecserélheted őket a régiekből. (Ha jól értem azzal nem volt probléma?)

Az akksit sem mondanám, de azt gyorsan ki lehet szűrni, hogy megnyugodj egy kölcsön akksival próbálva. Ha felpörög indítózási fordulatra (az 200rpm az EM2.1 nél a 705 -ös szoftverrel), akkor be kell induljon.


Szó volt itt forgattyús ház szellőztetésről. Indítózáskor nincs még karternyomás, az nem lehet. Ami füstöl, azt kell megtalálni, mi az. Benzin, vagy olaj. Ha gázolod, sem éri el előbb a fordulatot indítózás után?

Miért cseréltél gyertyát? Szisztematikusan építs vissza dolgokat. Nem csíptél be vezetéket amikor a koporsófedeleket visszaraktad? Gyertyát nem ütöttél meg beszereléskor?

Valami más lett a szerelés után.

Egy ilyen beteg indulás után egyszerre meg kell állítani és megnézni melyik gyertya milyen, abból van információ. Ne engedd felpörögni hideg lapjáratra, egyszerre állítsd le, gyertya ki.


Meg kell találni melyik henger nem indul el, ha henger nem indul el.
Zoli8521-01-2020 19:26:25 // 2099
Hello semmit az eg egy adta vilagon. Annyi van hogy a hatso hengersoron uj ngk trafok vannak az elson meg bosch ami benne volt. Az isszes gyertya uj ngk. Mar csak ket dolog maradt. A egyik a kulonbozo trafok a hegersorokon, a masik a az akksi gyenge inditoarama.
[k i z z o]21-01-2020 18:58:26 // 2098
Mit csináltál másként gyertya és trafócserekor?
[k i z z o]21-01-2020 18:51:42 // 2097
A burkolatot ne szedd le. Légmentesen zárt.
[k i z z o]21-01-2020 18:50:38 // 2096
Normális. Semmi baj ha nyomogatod, akkor ha nincs rajta tápfeszültség.
Dante21-01-2020 18:01:00 // 2095
Lehet kijavítanak, de azt jobb ha nem is nyomogatod kézzel. Elektromos pillangószelepet nem szabad kézzel állítgatni.
Zoli8521-01-2020 17:46:59 // 2094
Az normalis hogy amikor meg az akksi is le van veve akkor a pillangoszelepet nehezen tudom kinyitni kezzel. Elnyomom kezzel a szelepet es utana mintha egy rugo nyomna vissza nagy erovel. A kepet mellekelem.
Zoli8521-01-2020 17:37:15 // 2093
Meg arra gondoltam hogyha mar igy szet van szedve akkor le kellene szedni a folytoszeleprol a vezerlo muanyag burkolatot. Ezt. Hatha az nagyon koszos.
VV621-01-2020 10:44:49 // 2092
Ezt az akku-problémát a legkönnyebb kiszűrni. Kérj kölcsön egy nagyot valakitől 10 percre.
GT Ɨ|ѯ21-01-2020 10:34:44 // 2091
minél nagyobb annál jobb, ha elfér tegyél bele
GT Ɨ|ѯ21-01-2020 10:34:09 // 2090
igen, de van, hogy akkor is produkálja
Zoli8521-01-2020 09:06:08 // 2089
Akkor rá kellene adni vagy négyszer ötször a gyújtást és ha akkor könnyen indul akkor ac ha nem akkor meg lehet tovább keresni.
Zoli8521-01-2020 09:05:07 // 2088
Egyik ismerősöm meghallgatta a kocsit. Ért a kocsikhoz de nem autószerelő. Ő neki az tűnt fel rögtön, hogy az akksi kicsit. 500 a szerinte ilyen hidegebb időben már nem elég a főtengely megforgatásához és a tarafók is megeszik az áramot.

Lassan tanácstalan vagyok.
Dante21-01-2020 08:56:38 // 2087
Többszöri gyújtás ráadással ez feltételezem kiszűrhető probléma?
GT Ɨ|ѯ21-01-2020 08:34:22 // 2086
AC pumpa alapállásban nem biztos, hogy megtartja a nyomást / hideg motor, álláskor / miután beindult akkor már igen, volt már ilyen, én is most fogom majd cserélni / Bosch / mert néha pár mp.-ig karattyol, dadog indítás után / - cserélve összes gyertya, trafók ok, vezetékek, test ok - aztán minden rendben és utána is.
Csak ezért írtam az AC pumpát.
Zoli8521-01-2020 07:33:31 // 2085
Ezt menet kozben kellene hallani vagy inditasnal vagy alapjaraton? Miutan beindul a kocsi semmilyen problema nincs. Nincs rangatas es dadogas. Nincs fust. Ero megvan. Amikor raadom a gyujtast es nem inditom be akkor viszont furcsa hangja van a pillangoszelep vezerlojenek. Most le van veve a szuvicso igy latom a szelepet. Raadom a gyujtast es semmilyen furcsa dolog nem tortenik. Ha ac baja lenne akkor menet kozben is jelentketne ez a problema szerintem.
VV621-01-2020 01:05:07 // 2084
Olyan jelenség nincs, hogy hallod a pillangószelep kattogását, miközben fulladozik a motor és nyomod a gázt?
VV621-01-2020 01:02:45 // 2083
És még jó messze is laksz...
Zoli8520-01-2020 23:34:07 // 2082
Rendben van. Nincs tultoltve.
aranytl20-01-2020 23:23:27 // 2081
Olajszint rendben van? Nem lett túltöltve?
Zoli8520-01-2020 22:52:49 // 2080
Mindent megneztem tisztak a csovek. Nincs dugulas sehol. Hat nem ertem mi lehet a gond most mar. Egyre tanacstalanabb vagyok.
Dante20-01-2020 22:52:48 // 2079
Ő is csak egy kartergázcső. 20 éves autókon sajnos ezek kezdenek már repedezni. Érdemes megnézni hogy a cső repedt, vagy a kis műanyag talp. Összehúzni sima aba bilincsel is lehet, nem muszáj a gyárival küzdeni arra alkalmas célszerszám nélkül. Szilikoncsövekkel ezek helyettesíthetők, szerintem ezek beszerezhetőek, bár én még nem nagyon nézegettem utána. De a nehezen indulás én úgy gondolom nem emiatt lesz. A donor autóm beindul szépen a kartergázcsövek nélkül is. Csak picit dadogós az alapjárat a sok fals levegő miatt...

A kis lecsapatót meg jól sejtettem, euro 3mas motoroknál valszeg teljesen elhagyták. A fojtószeleped viszont szép tiszta, így jelen állapotában. Nem úgy néz ki mint egy megnövekedett kartergázú kopott motor.

Hibakód nincs? Légtömegmérő rendben?
Dante20-01-2020 22:36:45 // 2078
Persze, kivehető felülről különösebb probléma nélkül.
gradvolttomi20-01-2020 18:01:47 // 2077
Sziasztok, becsatlakoznék... a nyíllal jelölt helyen nekem is mintha repedne a cső, ill. elég dzsuvás. Viszont semmi rendellenességet nem tapasztalok... Az a kis lecsapató kivehető "felülről"?
Zoli8520-01-2020 17:52:21 // 2076
Nekem nincs ilyen szurom amit kuldtel.
Zoli8520-01-2020 17:51:39 // 2075
Hali na eddig jutottam. Most egy napja nem volt beinditva es nagyon nehezen indult most mar nagyon nagy fusttel. Mintha nem lett volna az egyik hengerbe gyujtas. Nem is ertem. Csavarhuzoval meghallgattam meg hidegen a befecskendezoket es az egyiknek masabb volt a hangja mint a tobbinek. Kicsit melegedett majd ujrainditottam es most nem volt fustolges es igaz kellett ket masodperc de beallt az alapjarat vagyis felporgott alapjaratra. Akksit mertem es fel van toltve, a generator is nyomja a feszultseget jaratas kozben. Bar az akksim 55 ah es 500 a az inditoarama. Viszont van ez a kis osszekotovezetek amit csatolok na ott eleg olajos a kornyeket. Illetve ez mit szolgal ez a vezetek? folytoszelep, mi ez a kis derekszog alaku cso? , ioyen olajos a kornyeke.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.